Studie proveditelnosti prověřila prostorové možnosti a konstrukční, technické a ekonomické nároky předpokládaného rozšíření terminálu 1 pražského letiště.
Ke stávající budově terminálu je dostavěna výrazněji tvarovaná vykonzolovaná 12 m široká část (na úrovni 0). Středová část je uvolněná pro schodiště. Na segmentovitě zalamovanou vykonzolovanou část (jejíž půdorys respektuje dané nepřekročitelné limity letištní plochy manipulace letadel) jsou v v horní úrovni +1 nasazeny až do líce tři hmoty rozšiřující stávající salonky VIP a nové strojovny VZT topení a přípravy TUV.
Celá nově přistavovaná hmota je pojata odlišně od architektonického pojetí stávajícího terminálu a signalizuje tak i svoji odlišnou náplň (komerční plochy, nesloužící primárně k odbavení cestujících, signalizují určité uvolnění a zatraktivnění „doplněné“ nově tvarované hmoty v kontrastu s utilitární elegantně šedou prosklenou stávající fasádou budovy letiště). Materiálově se uplatňuje především užití ocelového předoxidovaného fasádního obkladu deskami CORTEN na zateplený obvodový plášť, včetně podhledů i střešních teras.
Stavebník: Česká správa letišť, s.p.Autor: JKAAutorský tým: Zdeněk Jiran, Patrik Hocke, František ŠtáfekMísto: Praha 6Charakter: PřístavbaFáze: Studie proveditelnosti / feasibility studyDatum: 2004Náklady: 140 mil. CZK / 4,7 mil. EURUžitná plocha: 3380 m2Vizualizace: Miroslav Hujer